Some infinities are bigger than other infinities.

Despărțirile sunt întotdeauna dureroase. Sunt despărțirile scurte, lungi, eliberatoare; apoi sunt cele care te frâng, cele care te ajută să te regăsești. Ideea este că, oricum ar fi ea, o despărțire doare din ambele părți. Doare fie că ești cel care e abandonat sau cel care abandonează; cel care pleacă sau cel care rămâne. O despărțire e ca un zbor frânt. Și cel care îți frânge zborul e totodată cel care te-a făcut să zbori.
Eu am fost cea care a rămas. Nu pot spune că el a plecat, pentru că nu a plecat cu adevărat. E dureros de aproape de mine, însă între noi există acum o distanță aparte, care nu e fizică: e ca un vid, un spațiu în care e îngrămădit tot ce ar fi putut să fie.
Toți cei dragi, cei care m-au primit în brațele lor atunci când nu mi-am putut pune stavilă lacrimilor, au încercat să mă îmbuneze cu aceleași cuvinte: „Nu merită. Nu mai plânge. Era, oricum, un nesimțit. Nu merită să suferi pentru unul ca el. „. Se înșeală în atât de multe privințe!
Nu am nevoie să aud că e doar un alt băiat insensibil, asta mă face să mă simt mai rău, pentru că știu că nu e adevărat. Nu vreau să îmi pierd respectul, admirația și loialitatea pentru un om care a însemnat mult pentru mine cândva doar pentru că asta m-ar ajuta să îl uit. Da, a plecat. Da, m-a frânt. Dar cum ai putea să condamni un om care urmează cu adevărat ceea ce îi dictează însuși felul său de a fi?
Reciteam Sub aceeași stea și am înțeles cu adevărat ceva cu care, la prima lectură, nu am empatizat.
Există o infinitate de numere între 1 și 2. E 1.2 și 1.23 și 1.234. Există o infinitate mai mare de numere între 1 și 3 sau între 1 și un milion. Some infinities are bigger than other infinities. În viață, infinitatea asta mică pe care o primim prin naștere, avem parte de tot felul de infinități, mai mari sau mai mici. Există momente și zile care se simt ca o infinitate, căci ceea ce trăiești atunci e atât de puternic și sublim, încât numai infinitatea l-ar putea cuprinde.
Ne preocupă prea mult posibilitatea existenței unui capăt, a unui punct care, odată atins, face ca infinitatea să nu mai fie infinitate. Puțin îmi pasă că s-a sfârșit, că a plecat, că îmi lipsește îngrozitor de mult. Nu asta contează cu adevărat. Sunt recunoscătoare, extrem de recunoscătoare lui și vieții că mi s-a oferit această mică infinitate, infinitatea mea, infinitatea noastră.
Cred că, în majoritatea situațiilor dificile prin care trecem în viață, nu trebuie să regretăm niciodată momentele în care ne-am simțit fericiți, iubiți, chiar dacă acele momente s-au sfârșit sau dacă cei cu care le-am împărțit nu mai sunt lângă noi. Asta nu ar face decât să pângărească frumosul amintirilor care rămân, al sentimentelor sincere nutrite cândva, al însăși persoanei la care ai ținut cândva și poate ții și acum.
Cuvintele mele sper să ajungă la tine; tu, cel care ai rămas, nu te gândi la cum a plecat, la cum nu mai e, la ce ar fi putut să fie, căci asta îți deschide rănile. Gândește-te la cât de norocos ai fost să trăiești ce ai trăit, să fii atât de fericit fie și pentru o scurtă vreme, să iubești o persoană atât de minunată și acea persoană să te fi iubit la rândul ei, căci astfel amintirile îți vor rămâne pure, iar rănile ți se vor cicatriza.
De puține lucruri sunt cu adevărat sigură pe lumea asta. Nici nu știu ce fac aici sau dacă nu cumva sunt doar în visul unui fluture. Dar dacă există ceva de care sunt absolut sigură, acel ceva e ceea ce am simțit de-a lungul anilor. Știu că am simțit. Știu că simt. Fie ea o închipuire, o altă clipă în eternitate, dar, fir-ar să fie, viața asta ne oferă tot ce e mai infinit pe lume: șansa de a simți.

Despre Cătălina

writer in the streets, reader in the sheets
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

