Jocul lui Gerald

Recent am început să citesc Stephen King şi pot spune că am fost tare inspirată să o fac.
Bănuiam, din ce am auzit de la prietenii care îl citesc şi din ce am văzut pe internet, cam ce ar trebui să aştept de la acest misterios domn King. Cu toate acestea, modul în care cărţile lui reuşesc să mă captiveze şi să mă absoarbă de-a dreptul e ceva ce nu aş fi putut anticipa.
Jocul lui Gerald nu se aseamănă cu nicio carte din câte am citit până acum.
Romanul o are ca protagonistă pe Jessie Burlingame, pe care o veţi cunoaşte poate mult prea bine dacă citiţi romanul. Dupa ce a fost legată de pat în repetate rânduri spre păcătoasa satisfacţie a soţului ei, Jessie realizează că e profund dezgustată de jocurile perverse ale bărbatului cu care avea mai bine de un deceniu de căsnicie, avocatul de succes, Gerald Burlingame, aşa că îl omoară. Accidental.
Spre nenorocirea ei, sărmanul ei soţ moare când ea e încătuşată de pat, incapabilă să se elibereze, în dormitorul cabanei lor de lângă lac, într-o pustietate asurzitoare.
Sinceră să fiu, nu înţelegeam cum ar putea să mai continue povestea. Cum ar fi putut continua? Tipul a murit şi i-a cam scris şi iubitei lui soţii sfârşitul. End of the story. Si totuşi, la orizont se mai zăreau 300 de pagini.
300 de pagini care, aveam eu să descopăr, reprezintă adevăratul suflet al romanului. Acel suflet care m-a posedat.
Un psihothriller care mi-a intrat pe sub piele şi m-a înfricoşat de-a dreptul. Femeie fiind, tremuram odată cu Jessie, îmi pierdeam răbdarea, simţeam eu însămi disperarea care stătea să explodeze în ea şi am trăit o panică izbitor de reală la apariţia tipului-ăla-negru-cu-valiza-plină-de-oase-şi-bijuterii. Huh.
Mi-a plăcut enorm cum cititorului i se dă şansa să pătrundă atât de profund în trecutul şi mintea acestei femei care nu intrigă cu nimic special, în aparenţă. Si totuşi, Jessie este, aşa cum veţi descoperi citind romanul, o femeie care ascunde o întreagă lume în mintea sa, o lume bântuită de voci insistente şi autonome şi de fantome ale trecutului.
Un roman excelent. Stephen King este, într-adevăr, regele genului horror.

Despre Cătălina

writer in the streets, reader in the sheets
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Jocul lui Gerald

  1. yukiblack zice:

    Stephen King clar este regele horror-ului!

    Apreciază

Lasă un răspuns

